7 december 2012

Albumshine: Bad Intentions

Net toen ik bezig was om mijn eindejaarslijstjes op te stellen, werd ik getipt op rapper Dappy... of nou ja rapper? Dit is hoe hij zichzelf omschrijft: "I ain't a MC, I ain't a singer. I'm a M-singer" en gelijk heeft de Engelse artiest, want hij kan net zo goed zingen als rappen. Dit geeft hem een enorme voorsprong op collega's en ik ben dol op dit soort artiesten! Dat zal vast ook de reden zijn dat ik deze tip heb gekregen.

Met zijn in oktober verschenen album heeft Dappy echt goud in handen. Ik durf zelfs al te verklappen dat Bad Intentions in mijn optiek het beste album van 2012 is! De 25-jarige M-singer bewijst hierop heel allround te zijn door zang en rap af te wisselen zonder dat het storend is. Hij beperkt zich niet alleen tot zangrefreintjes, maar vult ook gemakkelijk coupletten met melodieƫn die lekker in het gehoor klinken. Daarbij staan er veel verschillende tracks op de plaat, variƫrend van emotionele liedjes tot harde spits en veel nummers die het op de radio ook prima zouden doen. Superlatieven schieten gewoon tekort als ik over Bad Intentions praat. Ik hoop dat Dappy opgepikt gaat worden door de massa, want met zijn muziek verdient hij het om een grote te worden! Ik blijf hem daarom ook volgen en supporten.

Tracklist:
1. Intro (Me)
2. Rockstar (feat. Brian May) 
3. Fuck Them
4. Come With Me (Dawood & Retro vs. Dappy & Margs)
5. Good Intentions
6. Gino Skit
7. Tarzan
8. No Regrets
9. I’m Coming (Tarzan Part 2)
10. Yin Yang
11. Bring It Home (feat. The Wanted)
12. All or Nothing
13. I.O.U.
14. Outro (You)

Het album staat op Spotify waar deze gratis te beluisteren is, maar gek genoeg is de plaat niet te vinden op iTunes. Gelukkig kunnen liefhebbers Bad Intentions ook gewoon aanschaffen via Spotify. Hoe meer support en waardering, des te meer voldoening zal de artiest halen uit het feit dat deze muziek maakt en er langer mee door wil gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten